Unser team

Onko sinulla kysyttävää tilauksestasi tai tarvitsetko apua jonkun tuotteen suhteen?
Asiakaspalvelumme on sinua varten.

 


Kysymyksiä ja vastauksia

Huom! Postin lakon vuoksi olemme maanantaina 11.11. siirtyneet toimittamaan lähetykset postipaketteina toimitusten nopeuttamiseksi. Lähetämme kaikki tilaukset paketteina lakon ajan, ja lähetämme paketin seurantakoodin sinulle tilauksen valmistuttua

Computer

Ennen tilaustasi!

Ajankohtaista

Uutuuksia ja tietoja smartphoton tapahtumista

Huom! Postin lakon vuoksi olemme maanantaina 11.11. siirtyneet toimittamaan lähetykset postipaketteina toimitusten nopeuttamiseksi. Lähetämme kaikki tilaukset paketteina lakon ajan, ja lähetämme paketin seurantakoodin sinulle tilauksen valmistuttua

Kysymyksiä käyttäjätilistä

Miten luon käyttäjätilin smartphotolla?

Luot käyttäjätilin rekisteröimällä tietosi tänne:(Rekisteröidy tästä)

Onko minun kirjauduttava sisään tehdessäni tilauksen?

Sinun ei tarvitse kirjautua sisään tehdäksesi tilauksen mutta, rekisteröitymisellä on seuraavat edut:

  • Voit tallentaa kuvat kansioihin käyttäjätilillesi. Silloin kuvat ovat valmiina kun seuraavan kerran haluat luoda kuvatuotteen. Pääset myös käsiksi kuviin millä tietokoneella, tabletilla tai puhelimella tahansa kunhan kirjaudut sisään ensin.
  • Voit tallentaa kuvatuotteita mitä olet luonut ja jatkaa niiden tekoa myöhemmin.
  • Jos myöhemmin haluat tilata lisää samaa tuotetta, esim. kuvakirjaa, voit helposti avata sen tallennetuista tuotteista ja sinun ei tarvitse tehdä uutta tuotetta.
  • Käyttäjätilillä näet helposti tilatut tuotteet sekä nähdä missä vaiheessa tilauksesi on (tuotannossa, lähetetty ym.) sekä voit näet laskut, mahdolliset luotot ja ajankohtaisen smartbonuksen!
  • smartbonus – ollessasi kirjautunut saat pisteitä jokaisesta tilauksestasi. Nämä pisteet lähetetään smartbonus-etuna, s-postilla joka kolmannes kuukausi. Palkitsemme uskollisuutesi bonuksella joka neljännesvuosi. Lue lisää smartbonuksesta täältä.

Voinko itse muuttaa s-posti osoitteeni, tai muut tiedot omilla sivuillani?

Kyllä voit! Kirjaudu sisään käyttäjätilillesi ja siirry sivulle ”Profiilini” jossa voit helposti päivittää tietosi. Kirjaudut käyttäjätilillesi S-posti osoitteella, joten käytät seuraavan kerran kirjautuessasi uutta s-posti osoitettasi.

Kuviin liittyvät kysymykset

Miten lataan kuvat?

Lataat kuvat helposti suoraan smartphoto.fi sivuille ilman että sinun tarvitsee ladata mitään ohjelmaa tietokoneellesi. Voit myös tallentaa kuvat käyttäjätilillesi, lataamalla ne sivulle ”Omat kuvani” (kuvat ei tallennu tänne jos lataat ne suoraan tuotteeseen). Huomaa että smartphoto ei ota vastuuta kuvien tallentamisesta. Suosittelemme että aina tallennat kuvasi itse, omalle tietokoneelle tai valitsemaasi pilvitallennuspalveluun!
Ota yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja.

Miten tiedän minkä kokoisena saan kuvat?

Meiltä voit tilata usean kokoisia ja mallisia kuvia, Supreme kuvat, Supreme flex kuvat, Retrokuvat, Neliön muotoiset kuvat yms. Kaikki koot ja mallit löydät täältä:

Pikaopas kuvien kehitykseen

Kuvakoot 9, 10, 11 ja 13 on kuvan lyhyt sivu senteissä. Kuvan pituus saattaa vaihdella riippuen kuvatiedoston koosta. Esim. 10-kuvasta voi tulla 10x10 cm – 10x18 cm. Näin kuvaa ei rajata vaan saat koko kuvakohteen mukaan paperille.

Jos haluat kaikki kuvat yhdessä koossa, esim. 10x15 cm, sinun on muutettava ”Suhde kuva (Supreme flex)”, kokoon 2:3 (Supreme). Tällöin kuvistasi saattaa rajautua osa pois joten suosittelen tarkistamaan kuvat ennen niiden tilausta jotta oleellinen osa ei rajaudu pois. Klikkaamalla kynää kuvan kohdalla, voit itse valita rajauksen kuvaasi. Kuvakoko 2:3 on perinteinen kuvakoko (muovitaskuihin sopiva koko) valokuville.

Huomaa että digitaalikuvien kuvasuhde vaihtelee kamerasta riippuen. Oletusasennus pokkarikameroilla on 4:3. Järjestelmäkameroilla (DSLR) se on useimmiten 3:2.

Kuvasuhteen voi useimmiten vaihtaa digikamerassa. Mikäli haluat vaihtaa kuvan korkeus/leveyssuhdetta lue kamerasi käyttöohjeista miten teet sen.

Tältä sivulta voit lukea enemmän kuvien koosta:valokuvat-julisteet-info

Voinko tallentaa keskeneräisen tuotteen/työn ja jatkaa sen tekemistä myöhemmin?

Voit aina tallentaa tuotteen kun olet kirjautunut käyttäjätilillesi. Kun myöhemmin haluat jatkaa sen tuotteen tekemistä, löydät sen kohdasta .”Omat tuotteeni”.

Tehdäänkö kuviini automaattinen värienparannus?

Smartphotolla kaikki kuvat käyvät läpi automaattisen värienparannuksen parhaan mahdollisen tuloksen varmentamiseksi. Voit kuitenkin itse sulkea värienparannuksen jos sinulla on käyttäjätili ja olet kirjautunut sisään. Löydät tämän käyttäjätililtäsi sivulta ”Profiilini/asetukseni”.

Huomaa että poistaessasi värienparannuksen se koskee kaikkia tilauksessa olevia kuvia ja kuvatuotteita jolloin kaikki tuotteet valmistetaan ilman automaattista värienparannusta!

Seuraavissa tapauksissa sinun kannattaa poistaa värienparannus:

  • Kuvat joita olet muokannut itse
  • Ammattivalokuvaajan ottamat kuvat
  • Järjestelmäkameralla otetut kuvat

Kysyttävää tarjouskoodeista

Olen saanut tarjouskoodin, miten käytän sen jotta saan alennuksen?

Kirjoita tarjouskoodi ostoskoriin, ”Anna tarjouskoodi”-ruutuun ja klikkaa ”Anna koodi”-painiketta jotta alennus huomioidaan. Et voi yhdistää 2 eri koodia/tarjousta samaan tilaukseen. Smartphoto ei ota vastuuta virheellisestä etukoodin käytöstä tilauksen hyväksymisen jälkeen. Lue lisää etukoodien käytöstä Takuut ja Ehdot sivuilta..

Mitä teen jos koodi ei toimi?

Kaikki koodit toimivat vain niiden ehtojen mukaan. Tarjouskoodit ovat voimassa vain niille tuotteille ja määrille mitä niihin liittyvässä tarjouksessa sanotaan. Jokainen koodi on myös voimassa vain määrätyn ajan. Jotkut koodit ovat vain uusille asiakkaille tai voidaan käyttää vain yhden kerran. Löydät kaiken tarvittavan tiedon juuri sinun tarjouskoodistasi, alinna uutiskirjeestä, nettisivulta tai mainoksesta. Jos sinulla on ongelmia, ota aina yhteyttä asiakaspalveluun ennen tilausta

Olen saanut useamman koodin, voinko käyttää ne samaan tilaukseen?

Se ei ole mahdollista käyttää enempää kuin yhden koodin per tilaus. Et voi yhdistää useita tarjouksia samaan tilaukseen.

Miten voin maksaa tilaukseni?

Miten voin maksaa tilaukseni?

Voit maksaa Visalla ja MasterCardilla, PayPalilla, suoraan nettipankin kautta (Aktia, Handelsbanken, Danske Bank, Nordea ja OP-Pohjola) tai Klarnan laskulla.
Mikäli valitset maksaa Klarna-laskulla, maksuaika on 14 päivää ja saat Klarnalta sähköpostia kaikilla maksutiedoilla sinä päivänä, kun tilauksesi on valmis tuotannossa. Hallinnoit laskujasi Klarna.fi: ssä tai Klarnan sovelluksen kautta. Jos sinulla on laskuasi koskevia kysymyksiä, voit tavoittaa Klarnan asiakaspalvelun numerolla: 09 – 425 99 771 tai heidän chatin kautta

Lisätietoa maksuvaihtoehdoista: Maksuvaihtoehdot

Onko maksu turvallinen?

Kaikki tiedot lähetetään korkealla suojaustasolla turvallisen maksun varmistamiseksi. Luottokorttisi tiedot tallennetaan automaattisesti, ellet aktiivisesti valitse että niitä ei tallenneta tilauksen yhteydessä. Takaamme 100% varman maksun. Löydät lisätietoja Adyenista, joka on Maksupalvelujen Tarjoaja, täältä.www.adyen.com.

Huomioi

Mitä vaatimuksia kuvatiedostoon liittyy jotta lopputulos on mahdollisimman hyvä?

Kuvatiedoston on oltava joko jpg tai png muodossa (jota käytetään RGB värimaailmassa). Suosittelemme käyttämään mahdollisimman korkealla resoluutiolla olevia kuvia, mutta kuvatiedoston suurin mahdollinen koko on 39,5 MB.

Mistä tiedän että kuvan resoluutio on tarpeeksi hyvä?

Jos kuvan resoluutio ei ole tarpeeksi hyvä valitulle tuotteelle ja koolle, kuvaan tulee varoituskolmio jossa on huutomerkki. Tämä tarkoittaa sitä että, kuvasta saattaa tulla epätarkka valitsemassasi tuotteessa. Oletko rajannut kuvaa? Silloin voi auttaa että et rajaa kuvaa niin paljon. Tai, jos mahdollista, valitse pienempi tuote tai kuvakenttä tuotteelle. Kuvan resoluutiota ei ikävä kyllä voi parantaa meidän sivuillamme. Voit halutessa kuitenkin tilata tuotteen, mutta sinulla ei silloin ole mahdollisuutta tehdä reklamaatiota kuvan suhteen.

Valokuva Minimitarkkuus
Korkeus (pikseliä) Leveys (Pikseliä)
9 x 12/13 cm 768 1152
10 x 14/15 cm 768 1152
11 x 15/17 cm 845 1268
13 x 17/19 cm 900 1350
Canvas, Juliste & Kollaasi Minimitarkkuus
Korkeus (pikseliä) Leveys (Pikseliä)
20 x 27/30 cm 709 1063
30 x 40 cm 992 1321
40 x 40/53/60 cm 1134 1701
50 x 66/70 cm 1417 1983
60 x 80/90 cm 1701 2251
70 x 93/105 cm 1984 2976
80 x 106/120 cm 2268 3402
90 x 120 cm 2551 3402

Tehdäänkö kuviin rajausta jota ei näe tilausvaiheessa?

Leikkausvaiheessa kuvan reunoilta rajautuu aina noin 3 mm, joten tärkeitä elementtejä ei kannata sijoittaa aivan kuvan reunaan. Kapeiden reunusten käyttöä ei samasta syystä suositella käytettävän, sillä ne saattavat leikkaantua pois.

Voinko muuttaa kuvakirjan kokoa kun olen aloittanut sen tekemisen ja tallentanut kirjan?

Et voi muuttaa kuvakirjan kokoa. Kun luot kuvakirjan, valitset pohjan, jossa parametrit lasketaan huolellisesti vastaamaan koneiden asetuksia tuotannossa. Ne lukitaan sitten malliin ja muotoon / kokoon, jonka valitset alusta alkaen. Kun olet luonut ja tallentanut kuvakirjan, et voi enää vaihtaa sitä toiseen muotoon / kokoon. Jos haluat muuttaa kirjan kokoa, sinun on aloitettava alusta, uudella koolla.

Tekniset ongelmat

Saan virheilmoituksen, miten toimin?

Oletko saanut virheilmoituksen nettisivuillamme? Voidaksemme auttaa sinua pyydämme sinua ottamaan kuvaruutukaappaus ongelmasta, jossa virheilmoitus näkyy, ja lähettämään sen meille s-postitse osoitteeseen: aspalv@smartphoto.fi

Tarvitsemme myös nämä tiedot:

  • Käytätkö tietokonetta, tablettia vai puhelinta?
  • Jos puhelin, onko se iPhone vai Android?
  • Jos käytät tietokonetta, mitä nettiselainta käytät?
  • Missä ongelma ilmeni? Millä sivulla, ja mitä teit kun sait virheilmoituksen?

Vinkki: Jos käytät tietokonetta, kokeile vaihtaa nettiselainta, se auttaa useimmiten moniin ongelmiin.
Suosittelemme käyttämään Google Chromea.

Vrachtwagen

Tilauksen jälkeen!

Voinko tehdä muutoksia tekemääni tilaukseen?

Voinko muuttaa tai peruuttaa lähettämäni tilauksen?

Ikävä kyllä se ei ole mahdollista muuttaa tai peruuttaa tilausta koska tilauksesi tuotanto alkaa heti tilauksen vahvistamisen jälkeen. Jos olet huomannut tehneesi virheen, saat tehdä uuden tilauksen ilman lisämaksua (ota aina yhteyttä asiakaspalveluun ennen kuin teet uuden tilauksen). Lue lisää smarttakuusta:Smarttakuu

Unohdin lisätä tarjouskoodin tilaukseen, tai koodi ei toiminut, voinko lisätä sen jälkikäteen?

Ikävä kyllä emme voi lisätä tarjouskoodeja tilaukseen, tilauksen hyväksymisen jälkeen, jolloin tilaus siirtyy sähköisesti tuotantoon mikä heti aloitetaan, ja merkitsee sitä että tilaus on lukittu muutoksilta.

Jos sinulla on kysyttävää etukoodien käytöstä, ota aina yhteyttä asiakaspalveluun ennen kuin lähetät tilauksesi, niin autamme sinua.

Toimitukseen liittyvät kysymykset

Mikä on tilaamani tuotteen toimitusaika?

Tuotantoaika ja toimitusaika lasketaan aina erikseen. Tuotteiden valmistamiseen menevä aika vaihtelee, tuotteesta riippuen. Enemmän tietoa tuotanto- ja toimitusajoista löydät jokaisen tuotteen sivulta erikseen, klikkaamalla ”Toimitus” tuotteen alta. Voit myös lukea lisää toimitusajoista täältä.

Mitkä ovat toimituskulut ja miten ne lasketaan?

Olemme jakaneet toimituskulut eri rahtiluokkiin, eri tuotteille ja kappalemäärälle samassa tilauksessa. Jos esim. tilaat tuotteita eri rahtiluokista, samassa tilauksessa, maksat vain kalliimman rahtiluokan toimituskulut. Esim. Tilaat 50 tavallista valokuvaa jotka ovat rahtiluokassa 1 ja niiden toimitus maksaa 4,95 €, samalla tilaat myös 2 mukia jotka ovat rahtiluokassa 2 ja joiden toimitus maksaa 6,95 €. Maksat silloin vain mukien toimituksesta koska niiden toimituskulut ovat kalliimmat. Näet aina tarkan hinnan ostoskorissa, ennen kuin teet tilauksen.

Löydät myös rahtikulut hinnastosta Hinnasto.

Mistä tiedän onko tilaukseni lähetetty?

Kun tilauksesi on valmis saat viestin s-postiisi. Jos olet maksanut tilauksesi heti verkossa, tilauksen yhteydessä, me lähetämme sinulle tämän viestin. Jos olet valinnut maksaa laskulla Klarnalle, saat laskun heiltä sähköpostiisi kun tilauksesi on valmis ja lähetetty meiltä.

Voinko seurata lähetystä?

Suurin osa tilauksista lähetetään joko kirjeenä tai maksikirjeenä ilman lähetystunnusta jolloin niitä ei voi seurata. Mikäli lähetys mahtuu postiluukusta, saat sen suoraan kotiin, muuten saat noutolapun lähimmästä postin noutopisteestä.

Suuremmat lähetykset, kuten esim. 40x60cm Canvas-taulut lähetetään lähetystunnuksella minkä saat viestissä jonka lähetämme tilauksesi valmistuttua, mikäli lähetyksellä on seurantakoodi. Lähetystunnuksella voit seurata lähetystä Postnord.fi sivulla. Mikäli et saa pakettia odotetussa ajassa, tai et saa saapumisilmoitusta, ota yhteyttä Postnordiin.
Heidän puhelinnumero on 020-690 399

Voinko valita pikatoimituksen?

Tällä hetkellä emme tarjoa pikatoimitusta.

Lähetetäänkö tilaukseni monessa eri lähetyksessä?

Jos tilauksesi sisältää useita eri tuotteita, tai olet tehnyt isomman tilauksen, tilauksesi saatetaan lähettää useassa eri lähetyksessä. Lähetämme tuotteet sitä mukaan kun ne on valmistettu, joten saatat saada ne eri lähetyksissä.

Olen huomannut virheen tilauksessani (kirjoitusvirhe, väärä kuva/design yms.), mitä voin tehdä asialle?

Emme koskaan voi pysäyttää tilausta jonka valmistaminen on aloitettu, mutta voit useimmiten hyödyntää smarttakuuta. Odota kunnes saat tilaamasi tuotteen ja ota sen jälkeen yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi ohjeet smarttakuusta..

Lähetykseni ei ole saapunut arvioidussa ajassa, voinko seurata lähetystä?

Voit seurata vain isompia lähetyksiä, joilla on lähetystunnus. Keskimääräisesti posti toimittaa 95% lähetyksistä arvioitujen toimitusaikojen kuluessa. Jos tilaus ei ole saapunut ajoissa, ota mielellään yhteyttä asiakaspalveluun jotta voimme tarkistaa että tilaus on lähetetty ajoissa ja mahd. ryhtyä toimiin tarvittaessa.

Kuinka maksan laskun?

Kuinka maksan laskun?

Jos olet valinnut maksaa tilauksesi Klarna-laskulla, maksuaika on 14 päivää ja saat Klarnalta sähköpostia kaikilla maksutiedoilla sinä päivänä, kun tilauksesi on valmis tuotannossa. Hallinnoit laskujasi Klarna.fi: ssä tai Klarnan sovelluksen kautta. Jos sinulla on laskuasi koskevia kysymyksiä, voit tavoittaa Klarnan asiakaspalvelun numerolla: 09 – 425 99 771 tai heidän chatin kautta.

Kaikki tiedot maksuvaihtoehdoistamme löytyvät täältä Maksutiedot

Reklamaatioon liittyvät kysymykset

En ole oikein tyytyväinen tuotteeseeni, voinko tehdä valituksen?

Sinulla on aina oikeus reklamoida tuote johon et ole tyytyväinen. Ota yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi lisätietoja ja toimintaohjeet. Reklamaatio korvataan aina uudella tuotteella.

Mitä teen jos tuotteeni on vaurioitunut postilla?

Jos olet saanut vaurioituneen tuotteen, ota pikimmiten yhteyttä asiakaspalveluumme
Toimi näin saadaksesi mahdollisimman nopean palvelun:
Ota kuva vauriosta jonka lähetät meille s-postitse osoitteeseen aspalv@smartphoto.fi.
tilausnumerosi sekä selostus kuvalle ja vauriolle, niin teemme reklamaation ja korjaamme asian parhaalla mahdollisella tavalla.

Tekstballon

Muut kysymykset

Muut kysymykset!

Miten otan yhteyttä markkinointiosastoonne?

Oletko myyjä ja haluat ottaa yhteyttä markkinaosastoomme? Lähetä sähköpostia osoitteeseen: marknad@smartphoto.com

Mikäli haluat ottaa yhteyttä sosiaalisen median vastuuhenkilöön, lähetät sähköpostia osoitteeseen:collab@smartphoto.com

Jos olet toimittaja ja haluat ottaa yhteyttä PR-osastoon, lähetät sähköpostia osoitteeseen: press@smartphoto.com

Voinko saada paljousalennuksen jos tilaan isomman määrän tuotteita kerralla?

Ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostilla ja he antavat sinulle hinta ehdotuksen, riippuen tuotteesta ja kappalemäärästä.

Sähköposti

Ota yhteyttä s-postitse:

aspalv@smartphoto.fi

Vastaamme 24-48h kuluessa arkisin.

Anna tilausnumerosi (14 numeroinen jonka löydät tilausvahvistuksesta)

Soita  

Vastaamme mielellämme kysymyksiisi puhelimitse:

Ma – to klo. 09.30-17.00.
Pe klo. 09.30-16.00.
Suljettu klo. 13.00-14.00 välisenä aikana

Soita numeroon:

019-42 52 169

Pidä mielellään 14 numeroinen tilausnumerosi valmiina

Postia

Voit myös lähettää kirjeen osoitteeseen:

smartphoto Nordic AB
Östergatan 39
211 22 Malmö, Ruotsi.

HUOM! Ota aina yhteyttä asiakaspalveluun s-postitse tai puhelimitse jos sinulla on kysyttävää reklamaatiosta tai palautuksista.